BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, May 5, 2010

Akukah yang terleka???

Sekarang ni aku rasa kehidupan aku macam tough jek...adakah aku yang tak tahan dugaan ataupun memang Tuhan kala ni tengah menduga aku..Entahla, agaknya aku telah cuai dalam mengingatiNYa seperti mana aku cuai dalam menjaga gelang aku hari ini..Waaaa da ilang tanpa aku sedar cicir kat mane...uhuuhuuu.. cuainyerr la hai

Doa kelapangan dan penerang hati


“Ya Tuhan, lapangkanlah dadaku, mudahkanlah segala urusanku, dan lepaskanlah kekakuan lidahku, agar mereka mengerti perkataanku.” (QS. Thâha: 27)

Ya Allah...lapangkanlah dadaku...

Mutiara Hati http://nurjeehan.hadithuna.com/2007/02/doa-kelapangan-dan-penerang-hati/

Doa memohon perlindungan dari dukacita dan banyak hutang


Ertinya:“Ya Allah, aku berlindung kepadaMu dari kesusahan dan kedukaan. Aku berlindung kepadaMu dari lemah kemahuan dan kemalasan.Aku berlindung kepadaMu dari sifat pengecut dan bakhil. Dan aku berlindung kepadaMu dari banyak hutang dan kezaliman manusia.”

wanna more see http://nurjeehan.hadithuna.com/2007/02/doa-memohon-perlindungan-dari-dukacita-dan-banyak-hutang/

Agaknyer aku ni memang telah terleka dewasa ni..Doa2 ni sume dah jadi sebati ngan aku masa kecik dulu..zaman sekola agama petang..tapi skang..Allah beri nikmat..tapi kau lupa.Allah beri ingat tapi aku leka..

Ampunkanlah hambamu yang leka dan lupa, ya Allah...

Mogahidupku dilimpahi rahmat dan mendapat keberkatanNYa..begitu juga kamu dan kamu dan kamuuuu...Aminn

0 comments: